søndag, oktober 03, 2010

blæsende søndag....

hvad giver man sig så til, når man ikke kan komme i haven på sådan en blæsende kold søndag ?,
jo man hygger sig da indendørs med håndbold, håndarbejde (græskarstrikning og n hjemmebagt kage !!
her er den så, den lækre æblekage med ananas...
nogen der ønsker opskrift ???

opskrift kommer her
Æblekage med ananas
en nem kage om bare skal røres sammen ikke piskes
pas på kagen ikke er for længe i ovnen, den må gerne være svampet i midten

125 . smelter afkølet smør
1 dl sukker
2 æg
2½ dl. hvedemel
1 tsk bagepulver
1 lille dåse ananasstykker, uden væde, blendet
2 spsk ymer eller tykmælk ( brugte dvd yoghurt )
2-3 små æbler
kokosmel til formen
pynt: sukker og kardemomme  ( jeg brugte kanel, i mangel af kard. )

tænd for ovnen 200 gr.
rør smør og sukker sammen og tilsæt æg eet af gangen. bland mel og bagepulver i og tilsæt ananas og ymer. smør en springform ( 24 cm diam.) og drys med koos. hæld dejen i
skræl æblerne og fjern kærnehus og skær i tynde både og stik dem i dejen. bland sukker og kardemomme og drys over æblerne
bag kagen i ca 40 min, til den er blevet fast og har fået farve-
det kan ikke være nemmere...!

min fik nøjagtig 40 min og er svampet og lækker

jeg har opskriften fra en bog fra føtex: Æblekager og andet småt med æbler. kr. 49 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar