søndag, oktober 25, 2009

uhmmmm efterårssøndag med lune boller


lækre boller - boller på en anden måde.
jeg kunne kalde dem sjaskeboller !!!
ideen er at man rører en dej, som bare skal "sjaskes" sammen med en ske.
klistre, men en ske skal kunne stå selv.
så stilles de i køleskabet, gerne fra aften til morgen (mine her stod kun i 2 timer)
de sættes på pladen med 2 skeer, bages i 20 min ved 200 gr.
let og hurtigt og ingen klistrede fingre...overhovedet ingen fingre i dejgen.
de kan stå 3-4 dage i k-skabet, og man kan evt. bage 4 boller hver morgen..
sætte dejen ind igen, og du har til næste morgen igen (eller hvornår du nu har lyst at spise/bage boller
her kommer opskriften:
10 gr. gær
5-6 dl lunkent vand
2 spsk. olie
1 tsk salt
2 spsk sukker
mel efter eget ønske (jeg brugte 3 forskellige slags, som jeg havde stående: durum, hvid hvede og alm. hvedemel

Ingen kommentarer:

Send en kommentar