lørdag, marts 15, 2008

2 strømper på 3 rundpinde, samtidig, altså


med liv i..

nye sokker i børnestr. model micheling, som min mand kalder dem..





har begået en ny sok. sokken er fra en usa-sokkeklub



også strikket fra tåen op på rundpinde



dejligt mønster og skrap påskefarve, men de blev også strikket i påsken...












nu er de sørme færdige....dette vil være min favoritmetode fremover...fantastisk at få 2 eens (!) sokker færdig samtidig...jeg er nemlig ikke vild med at gå i gang med nr 2 normalt..jippiii...nu kan de bare komme med deres ønsker, kan de...!














så nærmer afslutningen sig....det har været en udfordring, men nu er nøden knækket...














jeg er ved at øve mig på at strikke strømper på rundpinde. 2 på een gang fra tåen og op.








det er mægtigt, især efter jeg fandt på at bruge en 3 rundpind at strikke frem og tilbage med, det gør det endnu lettere...








7 kommentarer:

  1. Sig mig: Strikker du begge strømper på én gang, magic loop OG med en 3. pind....!? Kan man få det uddybet en lille bitte smule? Magic loop fandt jeg virkelig irriterende fordi man skulle HIVE maskerne rundt hele tiden - er det elimineret med din metode?

    SvarSlet
  2. hej vivian....ja, det er det nemlig...
    jeg vil prøve at forklare, og vil lægge et foto mere ind...men jeg er jo ikke færdig med strømperne endnu, og måske går der ged i det..
    men: jeg har som sagt 3 rundpinde, alm 40 cm, ikke noget med magic loop eller andet.
    jeg har så 2 forsider på samme rundpind og 2 undersider.
    så tager jeg 3. pind og strikker med. når jeg så er ved enden på den ene pind, har jeg jo strikket alle maskerne over på den nye pind, som jeg så trækker lidt i, og fortsætter med den pind jeg fik fri...var det til at forstå`??
    en lille smule hivning slipper du ikke for, men det er kun for at få begge halvdele skubbet over til den ene pind...prøv det...det er meget lettere end det lyder...
    ellers sig til...!

    SvarSlet
  3. Strømperne med bieser er vildt flotte. Hvor kan den opskrift fåes?
    Mvh Charlotte

    SvarSlet
  4. ja, jeg har opskrift...et sted...skal se om jeg kan finde den frem...

    SvarSlet
  5. Jeg vil også gerne have en kopi af dem, De er ret lækre!
    Mvh

    Eva

    SvarSlet
  6. Hvis du har fundet opskriften, vil jeg meget gerne have en kopi :)

    Mange hilsner
    Eva

    SvarSlet
  7. Jeg vil også gerne have en kopi af dem, De er ret lækre!
    Mvh

    Eva

    SvarSlet