torsdag, marts 13, 2008

strøtanker om kædebreve

forleden fik jeg 2 kædebreve fra 2 forskellige personer,
det drejede sig om madopskrifter
send en opskrift til den øverste på listen,
skriv dig selv nederst, og send så mailen videre til 15 af dine venner....
nu er det sådan at jeg aldrig deltager i kædebreve...det fik jeg nok af som yngre, meget yngre...
kan næsten ikke huske hvad det var der blev sendt rundt i 70-80érne, men der var penge indblandet også, husker jeg...
så jeg meddelte til afsenderne, at de skulle ikke sende flere til mi og ikke regne med mig, for jeg ville alligevel bryde kæden, og det var dumt for dem der gerne ville være med...
jeg gjorde bagefter et lille regnestykke
15x15x15x15 = 50.625 opskrifter......!!!! og det var måske bare fra een kæde...hvor mange gange kunne man ikke nå at blive den heldige modtager...man har jo en bred berøringsflade efterhånden, via internettet....
nu er jeg ikke så naiv at tro, at alle ville sende videre...een eller anden kedelig person skulle såmænd nok være træls nok til at bryde kæden. (sådan een som mig )...men bare halvdelen kom retur....eller bare 1/4....jeg ville gå ud af mit gode skind over al den post i innbakken..... næsten som spam...
eller hvordan ville DU se på det...??

2 kommentarer:

  1. Jeg giver dig ret.
    Knus Marianne.

    SvarSlet
  2. Enig..men hvorfor også 15!! kan man ikke nøjes med 3? eller lign. Jeg er mest træt af dem "hvis du ikke sender den videre inden for 7 min til 1000 bliver du...."

    SvarSlet